De Nederlandse Handel Centrale heeft een zeer breed assortiment producten, waarbij wij soms afwijken van de wettelijke garantietermijn. Bij deze producten hebben wij een langer termijn kunnen afdwingen bij onze leveranciers.

Als wij extra garantie kunnen geven op een product, dan staat dit ook vermeld bij de producten zelf.
De wettelijke garantie is 2 jaar.

Uiteraard zijn er ook producten waarbij geen wettelijk termijn is van 2 jaar. Dit gaat bijvoorbeeld om producten met een houdbaarheidsdatum. Maar ook om producten die beschadigd zijn door verkeerd gebruik, Water, verkleuring, algemene slijtage, rolslijtage en dergelijken.

Op deze pagina vind u de garanties per afdeling terug. Zoals hieronder aangegeven.


Refurbished Centrale

Heb je bij De Nederlandse Handel Centrale een refurbished iPhone, refurbished Samsung, refurbished iPad, refurbished Apple Watch of refurbished Macbook gekocht en heeft je device last van een technisch mankement?

Binnen de garantieperiode repareren we dat graag kosteloos voor je. In totaal heb je bij de Nederlandse Handel Centrale (vanaf 1 juni 2023) een garantieperiode van drie jaar voor Apple en Samsung producten. Op elektronische accessoires, zoals oordopjes en powerbanks krijg je één jaar garantie! Je leest hier alles over onze garantievoorwaarden.

Garantie op iPhones, Samsungs, iPads, Apple Watches en Macbooks
De wettelijke garantie op deze devices is 2 jaar. Wij hebben in samenwerking met onze leveranciers de garantie met 12 maanden kunnen verlengen. U heeft dus 36 maanden / 3 jaar garantie op deze devices.

Wat valt onder de garantie?
Wanneer je een device na aanschaf niet compleet, beschadigd of defect van ons ontvangt, neem dan direct contact met ons op. Een toestel moet, volgens de wettelijke garantie, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Wel moet je het toestel op de juiste manier gebruiken. Als het toestel juist wordt gebruikt en het binnen 3 jaar defect raakt, zal het toestel door ons kosteloos gerepareerd worden. Onderstaande technische mankementen vallen onder de 36 maanden garantie:

•             Audioproblemen (microfoon, luidspreker)
•             Netwerkproblemen (4G/5G, Wifi, Bluetooth, GPS)
•             Schermproblemen (touch reageert niet, geen beeld)
•             Knoppen (aan/uitknop, vibratieknop, volumeknoppen)
•             Batterij (snel leeg, wordt warm)
•             Laadproblemen (met uitzondering van stof in de oplaadpoort)
•             Camera problemen (geen beeld, geen auto focus)

Garantie op de batterij
De garantietermijn van de batterij bedraagt twee jaar. De minimale batterij capaciteit die de Nederlandse Handel Centrale hanteert is 85%. Pas als de batterijcapaciteit binnen de garantietermijn van twee jaar is teruggelopen naar minder dan 70%, wordt de batterij kosteloos vervangen.

Wat als we het technisch mankement niet kunnen repareren?
We doen ons uiterste best om een technisch mankement (die aan onze voorwaarden voldoet) binnen de garantieperiode te repareren. Soms kan het voorkomen dat een reparatie ons niet lukt. In dat geval wordt het device omgeruild voor een vergelijkbaar exemplaar. Als dit niet mogelijk is, dan krijg je een restitutie in de vorm van een voucher van de Nederlandse Handel Centrale.

•             0-12 maanden na aanschaf: 100% van de aankoopprijs vergoed
•             13-18 maanden na aanschaf: 60% van de aankoopprijs vergoed
•             19-24 maanden na aanschaf: 40% van de aankoopprijs vergoed
•             25-36 maanden na aanschaf: 20% van de aankoopprijs vergoed

Wat valt niet onder de garantie?
Heeft het toestel defecten die het gevolg kunnen zijn van val-, stoot-, of vochtschade, dan kan het zijn dat de reparatiekosten van een ander defect niet meer onder de garantie valt. Let op: laat je een toestel repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij, dan komt de garantie te vervallen. De garantie vervalt ook bij toepassing van illegale software of software die niet door de oorspronkelijke fabrikant is goedgekeurd. Onderstaande punten vallen buiten de garantie:

•             Defecten na de garantieperiode van 3 jaar
•             Schade als gevolg van vallen, stoten en/of contact met vocht (gebarsten/gebroken onderdelen en/of oxydatie)
•             Verbogen toestellen
•             De Touch ID functionaliteit bij vervanging van de homebutton
•             De Face ID functionaliteit bij vervanging van de frontcamera
•             Gebroken cameralens
•             Beschadigde of vieze laadconnector
•             Gebroken simkaarthouder
•             Loslatende coating bij Retina Macbook schermen
•             Bij de iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus)/ alle iPhone SE modellen is de homebutton niet te repareren, dus hierop kunnen wij geen garantie geven
•             De Nederlandse Handel Centrale toestellen zijn niet per definitie waterdicht, dus wij geven geen garantie op waterdichtheid

Let op: als een defect toestel naar ons wordt opgestuurd dat niet aan onze garantievoorwaarden voldoet, moeten wij hiervoor 29,95 euro onderzoekskosten in rekening brengen. Dit moet worden voldaan alvorens wij het toestel retourneren. Dit bedrag zal worden verrekend indien er akkoord wordt gegeven voor reparatie na een eventuele prijsopgave. Als de backcover van een toestel beschadigd of (deels) gebarsten is, zal het toestel -ongeacht klacht- door ons als “Beyond Economical Repair” worden beschouwd. De tijd en materialen die nodig zijn, wegen niet op tegen de dagwaarde van een toestel in combinatie met het verhoogde risico op vervolgklachten.

Garantie op accessoires
Voor alle artikelen die je bij de Nederlandse Handel Centrale koopt, geldt de wettelijke garantie. Voor accessoires geldt een garantie van 12 maanden. Defecte accessoires worden binnen deze periode kosteloos omgeruild. Dit geldt niet voor defecten die zijn ontstaan door gebruikers-, val-, stoot-, of waterschade.